Salgs- og leveringsbetingelser

Hjemligt.dk ejes af Hjemligt Aps CVR-Nr 41066415. 

Bestilling

Du vælger de varer du vil købe, og lægger dem i indkøbskurven.

Eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "Gå til kurven", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Gå til betaling". Herefter går din ordre videre til Hjemligt.dk.

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du først en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os på mail. 

Betaling

Hjemligt.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og Mobile Pay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er Danske kroner og er inkl. moms. Alle aftaler indgås på dansk.

Hjemligt.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. 

Levering

Hjemligt.dk prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer sker indenfor 1-5 hverdage, med mindre der er tale om en bestillingsvare. Såfremt varen mod forventning eller ved en fejl ikke er på lager, vil vi kontakte dig hurtigst muligt, så vi kan aftale nærmere omkring levering. Hjemligt.dk sørger for levering med Post Danmark eller GLS til modtager eller afhentning ved pakkepost. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark og GLS overholder dag-til-dag levering.

Nogle af produkterne på Hjemligt.dk sendes direkte fra producenten, der kan derfor opstå delleveringer med noget sendt direkte fra hjemligt.dk og noget fra producenten. 

Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark eller GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Hjemligt.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark og GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Hjemligt.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker også med Post Danmark,  eller GLS.

Hjemligt.dk tilbyder fragtfrit leveret ved køb over 299 dkkr. 


Reklamationsret

Hjemligt.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles hjemligt.dk inden for rimelig tid. Hvis du konstaterer fejl eller mangler i en ordre, skal du kontakte os hurtigst muligt enten pr. mail eller telefon. Vi vil efterfølgende fremsende en returseddel, så varen kan returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Returnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Hjemligt.dk
Info@hjemligt.dk 

Hjemligt.dk sender en returlabel hvis returneringen sker inden for de 30 dages returret. 

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. 

 

Fortrydelsesret

Hjemligt yder 30 dages returret på alle køb, regnet fra den dag varerne modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Bytte til anden vare
Såfremt man ønsker at bytte til en anden vare, skal man foretage et nyt køb og sende den første vare retur, da din faktura ellers ikke stemmer overens med dit køb.

Persondata

For at kunne handle hos Hjemligt.dk skal du som minimum oplyse:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefonnummer (helst mobilnummer) - så Post Danmark eller GLS kan sende dig besked om din pakke - eller vi kan kontakte dig ved spørgsmål.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. 

Cookies

Hvis du handler på Hjemligt.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. 

Lovvalg og værneting

Køb af varer på Hjemligt.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole. 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse webshop@decorateshop.dk.

Hvis du vil gå videre med din klage 

En klage over en vare eller tjenesteydelse, du har købt hos os, kan du indgive til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Hjemligt.dk tager forbehold for prisfejl og trykfejl